Trafikpolisens betydelse för seriös åkerinäring

Trafikpolisens betydelse för seriös åkerinäring

En RIKTIG Chaufförspodd · 2021-05-28
01:12:00

Finns det tillräckligt med trafikpoliser i Sverige och är straffen så pass avskräckande att vägtransportbranschens aktörer känner att de måste hålla sig inom lagens ramar?Och hur är det egentligen – är vi lika inför lagen?Är 36 timmars klampning tillräckligt för att förmå utländska åkerier att betala in förskott på sanktionsavgifterna?Går det att lita på politikernas ord - och gör de tillräckligt för att branschen ska kunna överleva?I studion har vi med oss åkeriägaren Ulf Jönsson från Börje Jönsson Åkeri AB i Helsingborg och Farid Umeflod, gruppchef på trafikpolisen i Helsingborg. Via Teams medverkar dessutom moderaten Sten Bergheden som bland annat sitter i riksdagens trafikutskott.Dessa tre diskuterar och svarar på bland annat nyss nämnda frågor.Det här avsnittet presenterar vi i samarbete med Ricc och Jost.

En RIKTIG Chaufförspodd

Vi diskuterar allt som rör vägtransportbranschen. Våra gäster är till exempel åkare, chaufförer, trafikpoliser, politiker, jurister, men också experter inom olika lastbilsrelaterade områden såsom fordonsutveckling, tillbehör, däck belysning och försäkringar.

Missä voit kuunnella?

Apple Podcasts Logo Spotify Logo Podtail Logo Google Podcasts Logo RSS

Jaksot